reklama

Návrat do detstva

Keď počujeme, že starý človek je ako malé dieťa, väčšinou sa tomu zasmejeme a vnímame to, ako niečo prehnané, alebo ako porekadlo. Vlastná skúsenosť z posledných dní ma však presvedčila o tom, že toto porekadlo je pravdivé.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Model lietadla Alpha 1500 na diaľkové ovládanie
Model lietadla Alpha 1500 na diaľkové ovládanie (zdroj: J. Bastl)

Moji dvaja vnuci, ktorí majú pätnasť a dvadsať rokov, si kúpili modely diaľkovo ovládaných lietadiel s elektrickým motorom. Na zapožičanom adaptéri sa v počítači naučili virtuálne lietať. Nastal čas ostrých skúšok so skutočnými modelmi. Nakoľko v blízkom okolí nie je žiadny skúsený modelár alebo inštruktor, tak som sa zúčastňoval letov väčšinou ako šofér a zanietený a skúsený inštruktor. A ako sme všetci predpokladali, nedopadlo to veľmi dobre. Model lietadla Cesna chlapci viackrát obúchali o zem. Aj mne sa podarilo s malým lieta­diel­kom viackrát spadnúť tak, že bolo čo lepiť a opravovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Chlapci sa napriek počiatočným neúspechom predsa len pomerne rýchlo naučili ovládať modely lietadiel vo vzduchu. Skúšal to celkom úspešne aj ich otec. Po prvých úspechoch sa vo mne začala rodiť myšlienka, že by som si tiež mohol urobiť radosť. Kúpil som si podobný model a chcel som sa naučiť s ním lietať. Veľa som nad tým rozmýšľal. Som predsa už starší a čo si pomyslia ľudia, keď uvidia starého blázna na poli s lietadielkami. Navyše modely sú drahé, peňazí nie je nazvyš a zišli by sa aj na užitočnejšie veci.

Túžba po návrate do detstva však zvíťazila. Za ťažko nasporené peniažky som si kúpil diaľkovo ovládaný model lietadla Alpha 1500 a tiež trénujem na adaptéri v počítači. Alpha je zložená, čaká na prvý štart a ja sa teším, že napriek vlastným predsudkom sa môžem aspoň na chvíľu vrátiť do detských čias. Uvidíme, ako to dopadne. Možno na Vianoce dostanem nový model lietadla. Držte mi palce.

Jozef Bastl

Jozef Bastl

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  86x

Vyrastal som vo viacčlennej rodine v malej dedinke neďaleko Mladej Boleslavy. Vyučil som sa najskôr za baníka, neskôr za automechanika. Vojenskú základnú službu som vykonával neďaleko Bratislavy. Tu som sa aj oženil a založil svoju rodinu. Pracoval som na viacerých postoch vrátane verejnej funkcie. Najdlhšie, takmer tridsať rokov, som pracoval v Československom neskôr v Slovenskom rozhlase, ako vedúci dopravný referent. Zoznam autorových rubrík:  súkromnánezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu