reklama

Horská túra seniorov

Začiatkom mája sa Jarka vybrala s väčšou skupinou priateľov po turistickom chodníku zo Štrbského na Jamské pleso. Pre zdravých ľudí je to pekná prechádzka tatranským chod­ní­kom. Jarka však bola po implantácii kardiostimulátora

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)
Obrázok blogu

X+

Obrázok blogu

 a pri chôdzi do kopca očivid­ne ne­stí­hala za hlavnou skupinou. Spolu s kamarátkou Alickou sme si to všimli a rozhodli sme sa pri­spôsobiť svoj krok Jarkinmu tempu. Pomaly sme kráčali do kopca chodníkom lemo­vaným skalnatými útesmi a ihličnatými stromami. Za krátky čas sme sa od hlavnej skupiny vzdialili natoľko, že sme ich už ani nepočuli.

Veľmi sme chceli prísť do cieľa tak ako ostatní. Keď sme boli asi v polovici cesty, Jarke sa urobilo nevoľno. Chcel som zavolať mobilom vedúcemu, ktorý bol v hlavnej skupine, že sa vraciame nazad. Bol som však nemilo prekvapený, keď som zistil, že v hore nie je signál. Rozmýšľal som, že pobehnem dopredu, aby som oznámil, čo sa stalo. Bál som sa však ne­chať Alicku samú s chorou Jarkou. Zároveň som cítil, že by sme to vedúcemu mali ozná­miť, aby nás cestou späť nehľadali. Preto som navrhol Alicke, že sa vrátim s Jarkou do hotela a ona aby išla za hlavnou skupinou. Alicka však nemala odvahu sama kráčať tichým turistickým chodníkom v lese.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nakoniec sme sa dohodli, že pôjdem sám za skupinou a Alicka s Jarkou sa pomaly vrátia do hotela. Rýchlou chôdzou som sa snažil čo najskôr dostať k skupine. Cestou som po ska­lách preskakoval potôčiky priezračnej vody z topiaceho sa snehu, ktorá tiekla cez turis­tic­ký chodník. Veľmi som sa pritom spotil, mal som mokré topánky, urobil sa mi otlak na nohe a začalo ma nepríjemne tlačiť za hrudnou kosťou. Chvíľami som mal obavy až strach, že to nezvládnem a do cieľa neprídem.Veď aj ja som po viacerých operáciach srdca. Začala ma tiež prenasledovať myšlienka, že by som mohol stretnúť medveďa, čo by sa nemuselo dobre skončiť. Vtedy som napriek problémom a bolesti zrýchlil krok. Cesta sa mi zdala nekonečne dlhá a hlavnú skupinu som stále nepočul.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Trvalo mi takmer hodinu, kým som dostihol hlavnú skupinu. Tá už medzičasom dorazila na Jamské pleso. Ani som sa nestihol pokochať krásou v slnku trblietajúcej sa vody jazierka. Mal som obavy o zdravie našej kamarátky, a preto sme sa s ďalšími dvomi členmi skupiny rýchlo vybrali po turistickom chodníku na cestu späť. Hoci sme sa veľmi ponáhľali, Alicku s Jarkou sme zastihli až pri jazere na Štrbskom plese. Jarke sa cestou nazad trocha uľavilo, a tak sme boli radi, že všetko dobre dopadlo. Iba Alicke bolo ľúto, že nevidela tatranské Jamské pleso. Pevne verím, že sa jej to podari inokedy.

Obrázok blogu
Jozef Bastl

Jozef Bastl

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  86x

Vyrastal som vo viacčlennej rodine v malej dedinke neďaleko Mladej Boleslavy. Vyučil som sa najskôr za baníka, neskôr za automechanika. Vojenskú základnú službu som vykonával neďaleko Bratislavy. Tu som sa aj oženil a založil svoju rodinu. Pracoval som na viacerých postoch vrátane verejnej funkcie. Najdlhšie, takmer tridsať rokov, som pracoval v Československom neskôr v Slovenskom rozhlase, ako vedúci dopravný referent. Zoznam autorových rubrík:  súkromnánezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu