reklama

Môj tretí psík

Švagor mal registrovanú chovnú stanicu poľovne upotrebiteľných psíkov. Išlo o chov menej známeho plemena „nemecký prepeličiar." Keďže aj ja som mal záujem o šteniatko sliediča, ktoré by sa hodilo do nášho revíru, dohodli sme sa, že mi jedno zo šteniat daruje. Čakala ma teda cesta do Rejšíc v okrese Mladá Boleslav, kde som si šteniatko mal vyzdvihnúť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)
Obrázok blogu

Malé, iba sedem týždňové, čistokrvné šteniatko menom Brend sme uložili do papierovej ška­tu­le vystlanej starými svetrami. Škatuľu so šteniatkom sme uložili na zadné sedadlo auta a sám som sa s ním vybral na 350 km dlhú cestu do Bratislavy. To som ešte netušil, že to nebude také jednoduché.

Obrázok blogu

Brendovi sa cestou veľmi cnelo za jeho mamou a súrodencami. Začal úpenlivo kňučať a upozorňovať na seba rôznymi kúskami. Viackrát sa pokúšal z nevysokej škatule vyskočiť, ale ja som ho vždy vrátil na miesto. Ako náhle som natiahol ruku do škatule na zadnom sedadle, hneď mi začal oblizovať prsty a upokojil sa. Nezostávalo mi nič iné, ako šoférovať značnú časť cesty jednou rukou. Bolo to dosť náročné a nebezpečné. Po dvoch hodinách som už pociťoval nepríjemnú bolesť v ramene. Čo by ale človek neurobil pre také krásne a milé šteniatko.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na zatrávnenom dvore rodinného domu sa celou rodinou obletovaný psík rýchlo udomácnil. Mal voľný pohyb, ani v noci sme ho nijako neobmedzovali. Vyrástol do krásy a čoskoro začal uplatňovať svoje nepísané práva pána dvora. Snáď preto, že to mal v génoch, nenávidel mačky. Keď sa nejaká objavila na dvore, silno štekal a hneď ju hnal preč. Mačky boli vo výhode, vybehli na drôtený plot a utiekli mu. Bolo na ňom vidieť, že ho ich šikovnosť veľmi hnevá, ale musel sa s tým zmieriť, lebo naviac zrejme ešte nemal.

Obrázok blogu

Raz v noci Brend vyhnal jednu mačku na vysokú tuju, ktorú sme mali na dvore. Sadol si pod strom a s hlavou otočenou do koruny stromu vytrvalo štekal. Mačka zo strachu vyliezla tak vysoko, že sme ju nevedeli dať dolu. Nemali sme taký vysoký rebrík a vyliezť na hustý strom sa nedalo. Psíka sme zavreli v zadnej časti záhrady v domnienke, že mačka o chvíľu zlezie zo stromu a utečie. Tá sa ale do rána ani nepohla. Brend vytrvale štekal celú noc, aj keď nebol pod stromom. Na druhý deň popoludní nám už bolo mačky ľúto, preto môj malý osemročný vnúčik s ťažkosťami vyliezol do polovice tuje a dlhou palicou vyhnal mačku zo stromu. Tá rýchlosťou blesku utiekla cez plot.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Brend nemal rád ani ježkov. Keď v noci nejaký zablúdil na náš dvor, nedalo sa ho utíšiť. Stál nad ním a hlasným štekotom o chvíľu zobudil celú rodinu. Musel som vstať a nehľadiac na počasie vyjsť v pyžame von. Ježka som zobral na lopatu a odniesol som ho k susedom ďaleko do záhrady, aby ho Brend ani necítil. Neskôr sa Brand naučil ježka zobrať do papule. Odniesol ho do svojej búdy, zadkom zapchal vstup do búdy a nebolo možné mu ježka zobrať. Pritom stále hlasito štekal a ňufákom doňho strkal. Veľakrát mal krvavú papuľu od ježkových ostňov, no napriek tomu neprestal. Mali sme obavy, aby sa kvôli štekotu psa nenarušili susedské vzťahy. Preto sme ho museli násilím ťahať za chvost z búdy von, aby sme mu mohli ježka zobrať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Psík mal vynikajúci čuch. Neexistovalo nič, čo by nenašiel, nech to bolo schované hocikde, aj na vyšších miestach. Túto svoju genetickú výbavu dokonale uplatňoval aj na poľovačkách. Na veľkú vzdialenosť dokázal upozorniť na hocijakú zver. Na každú zver štekal odlišným spôsobom. Osobitým štekotom registroval dokonca aj vtáky letiace nad ním. Vynikajúco pracoval aj na vode. Bola s ním jednoducho veľká zábava a rád si na ňu aj dnes spomínam.

Bol to krásny, veľmi temperamentný a inteligentný psík. Keď zostarol, skamarátil sa aj s mačkami. Veľakrát sa stalo, že spolu spali v jeho búde a jeden druhého zohrievali. Brenda som mal zo všetkých psov najdlhšie a najviac mi prirástol k srdcu, a to aj napriek tomu, že s ním boli občas problémy. Tie však vyplývali z jeho genetickej výbavy a vrodeného tempe­ra­mentu.

Jozef Bastl

Jozef Bastl

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  86x

Vyrastal som vo viacčlennej rodine v malej dedinke neďaleko Mladej Boleslavy. Vyučil som sa najskôr za baníka, neskôr za automechanika. Vojenskú základnú službu som vykonával neďaleko Bratislavy. Tu som sa aj oženil a založil svoju rodinu. Pracoval som na viacerých postoch vrátane verejnej funkcie. Najdlhšie, takmer tridsať rokov, som pracoval v Československom neskôr v Slovenskom rozhlase, ako vedúci dopravný referent. Zoznam autorových rubrík:  súkromnánezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu